Nog 51 dagen te gaan........ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jurma Maring - WaarBenJij.nu Nog 51 dagen te gaan........ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jurma Maring - WaarBenJij.nu

Nog 51 dagen te gaan........

Blijf op de hoogte en volg Jurma

10 Juli 2015 | Nederland, Nederland

Wie had dat verwacht.. sinds een paar maanden weet ik dat ik naar Suriname mag!! Rond december 2014 kreeg ik dit te horen. Wat was dit een geweldig nieuws. Ik heb hier al maanden naar toe kunnen leven en inmiddels duurt het nog 51 dagen! Toen was alles ook nog onbekend.. met welke mensen ga ik heen? Een visum?! Verzekeringen, en oja, een paspoort.... Stageplaats regelen en natuurlijk ook een woonplek! Ook handig.. Geld! Pfoeeh.. dat kunnen we inmiddels allemaal wel dromen. Wat was dat allemaal een geregel zeg. Maar gelukkig, (bijna) alles is helemaal rond. 30 augustus om 15.15u zit ik 9,5 uur samen met 5 gezellige meiden in het vliegtuig naar het warme Suriname. 28 december land ik om 12.30 weer in Nederland.

In Suriname gaan wij allemaal ons eigen ding doen, maar wonen wel weer allemaal in het zelfde huis. We hebben niet een heel huis voor ons alleen, maar we wonen in een studentenhuis. Van de 14 kamers die het gebouw heeft hebben wij er 6 gehuurd. Ons huis heet 'zorg en hoop'. Verder zijn wij elke maandag, dinsdag, woensdag en donderdag te vinden op onze stageplek en elke vrijdag, zaterdag en zondag hebben wij voor ons zelf. We kunnen dan bijvoorbeeld voor school bezig en hebben natuurlijk tijd voor andere dingen. Gezellig boel dus!
We hebben de eerste weken één keer per week een intervisie met onze mentor Rika, later word dit eens in de 2 weken.

Mijn stage gaat plaats vinden bij Stichting Betheljada, dit is een dagopvang/ woningen voor kinderen/ jongvolwassenen tussen de 3 en 21 jaar met een verstandelijke en/ of lichamelijke beperking. Romilda, die ook deel neemt aan dit project en bovendien ook nog een huisgenootje van mij is, gaat hier ook stage lopen. Zij gaat op wonen en ik ga stage lopen op de dagopvang. Als je meer wilt weten over Stichting Betheljada kun je even een kijkje nemen op Youtube, hier staan meerdere filmpjes op over mijn stageplek en zo kan je hier een beter beeld van krijgen.

Nu duurt het om precies te zijn nog 51 dagen.. de tijd vliegt voorbij. De spanning begint nu wel een béétje te komen.........

LET'S GO!


  • 10 Juli 2015 - 22:22

    Aly:

    Hee Jurma.
    Leuk joh en ook lekker spannend.
    Wij Ton en ik zijn zeer benieuwd naar jou verhalen.
    Liefs en dikke knuffel.....


  • 12 Juli 2015 - 11:07

    Romilda:

    Hee Jurm

    Ik heb er super veel zin in !!
    Bij mij begint de spanning nu ook te komen.

    Liefs je huisgenootje.

  • 31 Augustus 2015 - 11:36

    Mam:

    Lieve dochter. Over 118 dagen hopen we je weer te zien. Nu vooral genieten en veel geluk, plezier, lol, fijne tijd ook op stageplaats..hou je taai, xx mam

  • 31 Augustus 2015 - 15:16

    Marjan:

    Hoi jurma! En hoe is t daar?heb je een goeie reis gehad?Lekker dat je eerst nog een weekje vrij hebt,geniet ervan! Maak r een super tijd van daar!,liefs van ons


  • 16 December 2016 - 13:12

    Romilda De Haan:

    en nu is het alweer meer dan een jaar later pff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jurma

Hey hoi! Op dit blog kan je mij volgen als ik op reis ben!

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 8906

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 28 December 2015

Mijn stage in Suriname

Landen bezocht: